Inimă cu migală

Hey Hey Hey !

Ce mai faci, om frumos ?

La timpuri noi, avem

un nou salut, mai vesel.

Perioada în care ne aflăm parcă ne împinge la introspecție.

Din senin avem timp.

Suntem rugați parcă de Univers să stăm acasă și în timp ce planeta își ia o pauză binemeritată, ne simțim și noi deconectați de la alergătura pentru lucruri care în acest moment nu mai valorează la fel.

Îți vin gânduri ca:

„Pfff! Nu trebuia să amân vacanța de anul trecut pe anul ăsta.”

Sau

„Oh! Mi-aș da paleta de farduri pe o ieșire cu fetele pe care o amân de două luni.”

Ai observat ce au în comun cele două situații ? AMÂN !

Amâni azi, amâni mâine.

Și culmea nu amânăm ceva ce nu ne place sau nu ne fac bine.

Știu! E nefiresc!

Ai dreptate!

Duminica trecută am plâns la un live făcut de Teatrul Nae Leonard din Galați văzând sala goală.

Mai ales că îmi promit din noiembrie anul trecut să merg la teatru.

Dar ghici cine se scuză cu: „nu am timp” ?

Ai ghicit! Eu ! Noi ! Tu!

De stilul ăla de viață mai sănătos nu mai zic.

Acum că stăm acasă cu sentimentul ăla ca de după despărțire, o ținem într-un haos cu batiste și multă mâncare care ne bucură pe moment dar nah…știi că după ce trece vacanța asta, ai întâlnire cu …cântarul.

Al meu și-a luat liber, i s-a dus bateria fără să se urce careva pe el.

Dar dacă am lua noi această dificultate și o transformăm în oportunitate ?

Timp avem, internet avem, pe Youtube găsești rețete delicioase și chiar și antrenori gratuit.

Îți recomand pe Kristina Zavaraski, ea are exerciții pe canalul ei pentru orice parte a corpului.

Pe Andrei Oșanu de ai chef de zumba, sau dă-i direct play la muzică și dansează dragă, dimineața și/sau seara.

Eu una fac asta dinainte de a începe criza și fără prea mult efort -că asta e și ideea să păcălești mintea că tu te distrezi-și am reuși să elimin 5 kg.

Acum că am și mai mult timp la dispoziție pot să mă bucur de principiul Pareto 20% sport și 80% alimentație.

La mine e chiar urgențică treaba că sunt tânără și e păcat să nu profit de tinerețe să implementez obiceiuri noi care să îmi aducă beneficii pe un termen lung.

Pentru mișcare ți-am dat ceva idei, vreau să îți las mai jos zece alimente pe care le tot vedeți și voi foarte recomandate, pe care le are în casă orice om preocupat de sănatate

1. Nuci, semințe, alune

Dar mai ales migdale, e bine să avem la îndemână pentru cele două gustări din zi, la micul dejun sau în salate.

Sursă photo:

Arhivă personală

Oh și recomand și hrană pentru suflet: cartea.

Reține!

Nuci pentru minte!

Carte pentru suflet!

2. Cereale integrale

Ovăzul este foarte des întâlnit în toate revistele și cărțile dedicate celor care vor să aibe o viață longevivă.

Să nu uit să precizez, tot ce citești aici sunt informații adunate din diverse surse.

Dacă o urmărești pe Andreea Balaban, știi că ea are aproape un an de când a trecut la un regim vegan.

Ea oricum mânca sănătos și înainte, și chiar o admir că a ajuns la acel nivel în care nu doar că are grijă de ce mănâncă, dar mai se gândește și la animale.

Eu una la momentul de față nu aș putea.

Nu zic niciodată, că nu se știe ce voi gândi peste un an sau 3… Nu ?

3. Dulciuri !!!

Ai să spui acum:

„Ce? Dulciuri ? În ce ziar ai citit asta ?”

O să îți dau o veste:

Nu există dieta minune!

E vorba de perspectivă.

Pe lângă faptul că există dulciuri fără gluten și zahăr ca acest baton de ciocolată, dăm voie să îți spun că ficatul nostru transformă aproape tot ce mâncăm în apă și glucide, iar creierul nostru își va cere drepturile într-un fel sau altul.

Nu degeaba iei o linguriță de zahăr când îți scade glicemia.

Și hai să îți reamintesc că ai acum o perioadă favorabilă de timp în care să introduci puncte de echilibru.

Atâta timp cât bei apă, faci mișcare mănânci echilibrat, poți mânca ce vrei tu .

Ți-am zis deja de artistul meu preferat (MJ) că el mânca duminica junk food, era fan KFC.

Dar să nu uităm că în general avea o alimentație echilibrată și el dansa mult.

Din surse sigure, minim 3 ore dansa la el acasă.

4. Lapte și iaurt

Acum o să mă înjure cei care sunt fani diete drastice dar să mă scuzați nu toți ducem o viață zen.

Și dacă e să aleg între a lua mai târziu medicamente pentru oase și a consuma lactate, aleg evident lactate.

Atunci când începi să faci schimbări, ai grijă să nu le faci brusc și nici să abuzezi de corpul tău care este un templu.

Sau o mașină închiriată dăcă nu ești așa spiritual.

Dacă ai intoleranță la lactoză mai bine te orientezi spre băuturi de migdale, soia sau băutură vegetală cu orez și cocos.

5. Condimente

Eu nu sunt la dietă!

Și nici tu nu ar trebui!

Viața e prea scurtă ca să o trăiești fără sare și piper

Dacă „accesoriile sunt sarea și piperul” în garderobă vorba Andreei Balaban.

Condimentele și mirodeniile sun prietenele noastre.

6. Halva Rahat și Cafea

Un mic răsfăț de dimineața sau când vrei să te relaxezi cu o prietenă, un cub de halva și cafeaua ta amară e totul.

Un stil de viață echilibrate constă în a mânca mai mult din ce știm că ne face bine și mai puțin din aceste bunătăți care consumate rar și moderat sunt ceea ce sunt: un deliciu.

7. Guma de mestecat

Având un om drag bolnav de diabet tip 2, care a primit ca recomandare să mestece gumă pentru a pune mușchii feței la treabă-avea neuropatie diabetică zis și paralizie.

Asta mi-a adus aminte de un articol vechi dintr-o revistă ce s-a retras, că guma te ajută să oxigenezi creierul și ajută la învățat.

Alt lucru ce ajută la învățat este:

8. Ciocolata

De preferat cu 80% cacao, amăruie dar acum nu cade planeta că mănânci una cu alune.

O porție de ciocolată îți oferă endorfine, antioxidanți și dacă zic bine are și lectină.

Ea este recomandată pentru sănătatea inimii.

9. Fructe și legume

Cât mai diverse și mai colorate ne dau energie și vitamine.

10. Ce vrei tu dar să fie un răsfăț nu un obicei.

Ai poftă de clătite ?

Ești liber să faci pentru tine și pentru cei dragi.

Când corpul nu are restricții el funcționează normal și nici nu va observa, mai ales dacă a doua zi vei dansa un pic mai mult.

Acest articol este scris pentru concursul

Spring Superblog 2020.

Surse utilizate/oameni care mă inspiră să fiu mai bună:

Manualul femeii de succes” de Andra Olarean

Andreea Balaban

Kristina Zavaraski

Daniela Nica